Fontana Resort Bad Nieuweschans is wegens jaarlijks onderhoud gesloten van maandag 3 t/m zondag 9 juli 2017.
Wij zijn in deze periode wel via e-mail en telefonisch bereikbaar voor het aannemen of wijzigen van uw reservering.

F.A.Q.

Hier vindt u de meest gestelde vragen.

Openingstijden

- Hoe laat opent Fontana Resort Bad Nieuweschans haar deuren?
Het Thermaalbad opent om 9.00 uur, het saunaplein om 11.00 uur. 
Fontana Resort Bad Nieuweschans is dagelijks geopend met uitzondering van 3 t/m 9 juli 2017. In deze periode zijn de Thermen en het hotel gesloten wegens onderhoud.
In de weekenden (van name de herfst en de winter), tijdens schoolvakanties (m.u.v. de mei- en zomervakantie) en op feestdagen worden onze Thermen druk bezocht. Soms wordt de maximale capaciteit die wij hanteren dan tijdelijk bereikt. Indien u alleen gebruik wilt maken van onze bad- en saunafaciliteiten, moet u in dat geval rekening houden met een wachttijd.
Heeft u vooraf een wellnessbehandeling, wellness-dagarrangement of diner-arrangement gereserveerd, dan is de directe toegang tot de thermen op de afgesproken aankomsttijd uiteraard wel gegarandeerd.

Reserveren

- Hoe kan ik een reservering maken?
Voor het gebruik van het Thermaalbad en het Saunaplein kunt u niet reserveren. Wilt u gegarandeerd toegang hebben? Reserveer dan een high tea-arrangement, een diner-arrangement, een behandeling of een hotelarrangement. Dat kan via de website
(www.fontanaresort.nl/), via de e-mail (info@fontanaresort.nl) of telefonisch (0597-527777) Op al onze reserveringen zijn de Algemene Voorwaarden Fontana Resort Bad Nieuweschans van toepassing.

- Ik wil graag reserveren voor het Thermaalbad of Thermen Totaal (met sauna). Kan dat?
Voor het gebruik van het Thermaalbad en het Saunaplein kunt u niet reserveren. Wilt u gegarandeerd toegang hebben? Reserveer dan een high tea-arrangement, een diner-arrangement, een balance-activiteit, een behandeling of een hotelarrangement. Dat kan via de website
(www.fontanaresort.nl/), via de e-mail (info@fontanaresort.nl) of telefonisch (0597-527777) Op al onze reserveringen zijn de Algemene Voorwaarden Fontana Resort Bad Nieuweschans van toepassing,

- Ik wil geen gebruikmaken van het Thermaalbad/sauna, maar wil wel graag een behandeling boeken of een diner. Kan dat?
Dat kan zeker! Ook wanneer u eens heerlijk uit eten wilt of een behandeling wilt ondergaan zonder gebruik te maken van het Thermaalbad/sauna bent u van harte welkom. We raden u wel aan om van te voren een reservering te maken.

Annuleren

- Ik moet mijn reservering annuleren. Zijn daar kosten aan verbonden?
Wanneer een reservering voor een meerdaags hotelverblijf of hotelarrangement, al dan niet aangevuld met kuurbehandelingen of andere diensten van Fontana, is gemaakt voor één of meer individuen, geldt bij annulering van die reservering het navolgende:
a. Bij annulering meer dan 1 maand voor de ingangsdatum is de gast niet gehouden enig bedrag aan Fontana te betalen.
b. Bij annulering meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum is de gast gehouden 15% van de reserveringswaarde aan Fontana te betalen.
c. Bij annulering meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum is de gast gehouden 35% van de reserveringswaarde aan Fontana te betalen.
d. Bij annulering meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum is de gast gehouden 60% van de reserveringswaarde aan Fontana te betalen.
e. Bij annulering meer dan 24 uur voor de ingangsdatum is de gast gehouden 85% van de reserveringswaarde aan Fontana te betalen.
f. Bij annulering 24 uur of minder voor de ingangsdatum is de gast gehouden 100% van de reserveringswaarde aan Fontana te betalen.

Annulering van (kuur)behandelingen / dagarrangementen
Wanneer een reservering voor één of meer (kuur)behandeling(en) of dagarrangementen in de thermen van Fontana, al dan niet aangevuld met andere diensten van Fontana, is gemaakt voor één of meer individuen, geldt bij annulering van die reservering het navolgende:
a. Bij annulering meer dan 24 uur voor aanvangstijd van de (kuur)behandeling, is de gast niet gehouden enig bedrag aan Fontana te betalen.
b. Bij annulering 24 uur of minder voor aanvangstijd van de (kuur)behandeling, is de gast gehouden 50% van de reserveringswaarde aan het Fontana te betalen.

Hotel

- Ik verblijf in het hotel. Hoe laat kan ik inchecken en hoe laat moet ik uitchecken?
Uw kamer is vanaf 14.00 uur gereed. Komt u eerder aan? Geen probleem. U kunt zich dan melden bij de hotelreceptie en alvast gebruikmaken van de thermen.
Op de dag van vertrek kunt u tot 11.00 uur uitchecken. U kunt nog wel de hele dag gebruikmaken van de thermen. Uw bagage kunt u opbergen in bagagekluizen (beperkt aantal) of alvast naar de auto brengen.

Kinderen

- Zijn kinderen welkom in Fontana?
Om de rust te bewaren binnen het wellnessresort hebben kinderen van 0 t/m 10 jaar geen toegang tot de faciliteiten (tenzij op medische indicatie).
Kinderen van 11 t/m 16 jaar hebben alleen toegang onder begeleiding van ouders/verzorgers. Voor het gebruik van de zonnebank geldt een minimale leeftijd van 18 jaar.

Telefoon/Tablet/Foto's

- Mag ik mijn telefoon gebruiken in Fontana?
Om de rust en privacy (denk aan een fotofunctie) van onze gasten te waarborgen is het gebruik van een mobiele telefoon en/of tablet in de Thermen niet toegestaan. Dit geldt eveneens wanneer u de telefoon gebruikt als e-reader.

- Mag ik mijn tablet gebruiken in Fontana?
Om de rust en privacy (denk aan een fotofunctie) van onze gasten te waarborgen is het gebruik van een mobiele telefoon en/of tablet in de Thermen niet toegestaan. Dit geldt eveneens wanneer u de tablet gebruikt als e-reader.

- Mag ik fotograferen in Fontana?
Nee, fotograferen is, zonder toestemming van de directie, niet toegestaan. Dit geldt in het hele resort, inclusief het Badjassenpark.

Speciale dagen

- Hebben jullie badkledingdagen?
Nee, Fontana heeft geen badkledingdagen. Een van de redenen is, dat het onhygiënisch is om in badkleding naar de sauna te gaan. Het zweet trekt in badkleding en wordt later weer verspreid over de zwembaden en dompelbaden. Uiteindelijk kan het ook nog gaan stinken.

- Hebben jullie speciale damesdagen?
Nee, heren zijn bij ons ook elke dag welkom.

(Dieet) wensen

- Ik heb speciale dieetwensen/allergieën. Kunnen jullie daar rekening mee houden?
Zeker. In zowel restaurant Waters of the World als Brasserie Bubbels kunnen we de gerechten aanpassen. Geeft u uw dieetwensen/allergieën door bij uw reservering, maar u doet er verstandig aan dit ook nog even bij de bediening kenbaar te maken.

 

Medisch/mindervalide

- Ik ben zwanger, kan ik gebruikmaken van de faciliteiten?
De eerste drie maanden en vanaf de zevende maand niet baden in het Thermaalbad. Saunabezoek is in overleg met uw huisarts. De eerste drie maanden en de laatste weken voor de bevalling raden wij saunabezoek af.
Boekt u een behandeling, dan raden wij u aan dit voor aanvang van een behandeling te melden bij de behandelaar. Boek geen aloë vera pakking en moxatherapie bij de aromatherapie en geen pantai luar in de massagestudio.

- Is Fontana toegankelijk voor mindervaliden/rolstoelgebruikers?
Fontana Resort Bad Nieuweschans is deels toegankelijk voor mindervaliden. Bij het Thermaalbad beschikken wij over een stoellift. Het restaurant, het hotel, de kleedgedeeltes, de Brasserie en de behandelruimtes zijn rolstoeltoegankelijk. Bij de sauna’s en stoomcabine zijn enkele trapjes. Een deel van het Rustpaviljoen is wel toegankelijk met een rolstoel.

Voorkeur behandelaar

- Ik heb een voorkeur voor een behandelaar. Kunnen jullie dat garanderen?
Al onze behandelaars zijn gediplomeerd. U kunt wel een voorkeur aangeven, maar we kunnen dit nooit garanderen. We proberen er uiteraard wel zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Cadeaubonnen/abonnementen

- Hoe lang zijn jullie cadeaubonnen geldig?
De Bronnenbonnen met een bedrag (vb € 25) zijn tot twee jaar na datum van uitgifte geldig. De Bronnenbonnen geldig voor een arrangement (vb diner arrangement) zijn tot een jaar na datum van uitgifte geldig.

- Kan ik mijn cadeaubon voor een arrangement ook voor iets anders gebruiken?
Het is helaas niet mogelijk om een bronnenbon welke geldig is voor een arrangement, voor iets anders te gebruiken. Bronnenbonnen met een bedrag kunnen overal voor worden ingeleverd.

- Kan ik ook betalen met VVV-bonnen?
Het is niet mogelijk om met VVV-bonnen te betalen. We accepteren alleen onze eigen Bronnenbonnen en de Nationale Wellness Cadeaukaart.

- Hoe lang zijn de abonnementen geldig?
Abonnementen zijn tot 2 jaar na datum van uitgifte geldig. Ze zijn niet persoonsgebonden, dus u kunt ook iemand meenemen die tevens gebruikmaakt van uw abonnement. Of u geeft 1 van de coupons cadeau aan iemand.

Eten/drinken/tassen

- Mag ik eten/drinken wat ik zelf heb meegebracht nuttigen?
Nee, het nuttigen van zelf meegebrachte consumpties is nergens toegestaan, dus ook niet in het Badjassenpark.

- Ik wil graag een boek mee naar de thermen. Mag ik een tas mee?
Eigen tassen zijn niet toegestaan in de thermen. Dit geldt ook voor de brasserie en het Badjassenpark. Bij binnenkomst (of op uw hotelkamer) kunt u een plastic tas van ons meenemen. Hier kunt u uw boek en eventuele andere noodzakelijke items in doen en meenemen.

Huisdieren

- Zijn huisdieren toegestaan?
Nee, huisdieren zijn in zowel het hotel als de thermen niet toegestaan.

Iets vergeten?

- Per ongeluk heb ik iets laten liggen. Hoe kan ik mijn vergeten voorwerp terugkrijgen?
Indien u iets bent vergeten in Fontana Resort Bad Nieuweschans kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Hoe werkt het?
Wij verzoeken u een e-mail te sturen naar info@fontanaresort.nl met een volledige beschrijving van het vergeten object. Graag erbij vermelden wanneer uw verblijf was en welk kamernummer/kluisjenummer u heeft gebruikt. Wij zullen u berichten of het voorwerp is gevonden. Mocht dit het geval zijn, dan zijn er twee manieren om de eigendommen terug te krijgen:
1. U kunt de eigendommen afhalen bij de Thermenbalie. Graag vooraf aangeven wanneer u uw eigendommen komt ophalen. Dan zorgen wij ervoor dat het gevonden voorwerp gereed ligt bij de Thermenbalie.
2. U laat de eigendommen per post verzenden. Hiertoe dient opdracht gegeven te worden aan de online verzendservice van PostNL. Op deze website wordt exact uitgelegd hoe het één en ander in zijn werk gaat. Bij het verzenden van de goederen accepteert Fontana Resort Bad Nieuweschans geen enkele aansprakelijkheid.
Gevonden voorwerpen worden twee maanden* bewaard. Na het verlopen van deze termijn geven we de gevonden voorwerpen aan goede doelen.
* Sieraden bewaren wij zes maanden.

Overig

- Zijn badjas en slippers verplicht? En moet ik die meenemen of kan ik deze huren?
Het dragen van een badjas en badslippers binnen de Thermen en/of in het Badjassenpark is verplicht. In de sauna is ook het gebruik van badhanddoeken (op de saunabanken) verplicht. Indien u deze niet zelf meeneemt, kunt u deze ook bij onze thermenbalie huren. De Brasserie kan uiteraard ook in gewone kleding worden gebruikt. (Huur van badjas € 6,00, huur van badhanddoek € 4,00, verkoop van badslippers v.a. € 7,50).

- Ik maak gebruik van alleen het Thermaalbad en kreeg altijd een koffiemuntje. Krijg ik deze niet meer?
Dat klopt. Het kopje koffie krijgt u nog wel, maar staat tegenwoordig als een tegoed op uw polsbandje. Door uw bandje te laten scannen in de brasserie weten zij dat u een kopje koffie/thee tegoed heeft.
Er wordt geen korting meer gegeven op andere dranken. Muntjes kunnen ook niet meer worden ingeleverd.

- Welke vormen van badkleding zijn toegestaan?
In het Thermaalbad is schone en gepaste badkleding vereist. Niet toegestaan zijn o.a. strings, bermuda’s, onderbroeken, burkini's, bourka’s en gewaden.

Onze medewerkers zijn bevoegd om te beoordelen of badkleding aan onze normen van hygiëne en fatsoen voldoet. Wij verhuren badkleding indien u niet over (gepaste) badkleding beschikt

- Hebben jullie vacatures?
We zoeken regelmatig nieuwe collega’s. Klik hier voor openstaande vacatures.